Sprzedaż mieszkania to dla wielu z nas spory kłopot. Martwimy się często, czy uda nam się znaleźć sprawnie klienta, który nas nie oszuka i sfinalizować transakcję bez problemów. Sprzedając mieszkanie, bardzo często zastanawiamy się, czy zrobić to samodzielnie, czy też zlecić takie zadanie profesjonalnej agencji nieruchomości. Ze względu na szereg problemów warto zastanowić się nad tym drugim rozwiązaniem.
Dlaczego sprzedaż mieszkania z agencją nieruchomości jest korzystna?
Sprzedaż mieszkania przy pomocy agencji jest bardzo wygodna. Dzięki skorzystaniu z usług agencji nieruchomości nie musimy się martwić żadnym etapem sprzedaży. Taka agencja zajmie się bowiem następującymi czynnościami:
- wykonaniem zdjęć i umieszczeniem ogłoszenia w różnych bazach danych dotyczących nieruchomości,
- przekazaniem oferty innym agencjom, które z nią współpracują,
- odbieraniem telefonów oraz maili od osób, które chcą zakupić mieszkanie i udzielaniem im informacji,
- oprowadzaniem potencjalnych nabywców po sprzedawanym mieszkaniu,
- finalizowaniem transakcji sprzedaży u notariusza.
Dzięki temu nie musimy tracić zbędnego czasu i martwić się, że coś pójdzie nie tak na końcowym etapie sprzedaży nieruchomości. Wystarczy, że uzbroimy się w cierpliwość i będziemy czekać na to, aż znajdzie się odpowiedni klient. Agencja nieruchomości korzystając ze swojego doświadczenia na rynku jest w stanie skutecznie wypromować nasze mieszkanie lub dom, które sprzedajemy. Dzięki temu osiągniemy bardzo dogodną cenę sprzedaży, wyższą niż mielibyśmy sprzedawać mieszkanie samodzielnie.
Z jakim kosztem musimy się liczyć jeśli sprzedajemy mieszkanie z agencją nieruchomości? Zwykle jest to od 0 do 5% wartości nieruchomości, jednakże można ją podzielić między dwie strony transakcji. Przy dużych wartościach nieruchomości trzeba się liczyć z kosztem, który przekracza 10.000 złotych, ale dzięki dobrej agencji można wynegocjować korzystną cenę sprzedaży i sprawić, że będzie ona zrealizowana sprawnie oraz w pełni bezpieczny sposób. To bardzo ważne, ponieważ unikamy potencjalnych problemów po sprzedaży.